Letáky a plakáty jsou stále efektivní formou propagace. Musíte však vědět, jak na to
Převážná část podnikatelů a firem v oblasti marketingu zcela propadla trendům moderní doby a při propagaci svého byznysu sází především na sociální sítě, PPC kampaně či PR články. Opomínají přitom tradiční způsoby, jak o sobě dát klientům vědět.
Neuvědomují si totiž, že letáky a plakáty stále umožňují velmi efektivně šířit informace a představují ideální způsob, jak oslovit nové zákazníky. To vše za předpokladu, že víte, jak vytvořit po grafické stránce líbivý a po obsahové stránce věcný propagační materiál, který adresáta na první pohled zaujme. Víte, jak takový plakát nebo leták připravit?
Navrhnout plakát nebo leták si dnes může každý. Sám a zadarmo!
Při tvorbě propagačních materiálů máte dvě možnosti. Buď zakázku svěříte do rukou profesionálního grafika nebo designéra, anebo necháte promluvit svého kreativního ducha a plakát nebo leták si navrhnete sami.
Existuje totiž řada návodných aplikací, které umožňují každému, alespoň trochu počítačově zdatnému jedinci, vytvořit si vlastní návrh vizitky, tiskoviny, plakátu, letáku a dalších materiálů.
Příkladem budiž třeba aplikace Canva dostupná na webových stránkách, jejíž základní verze je k dispozici zdarma a on-line. Vše funguje přímo v internetovém prohlížeči a není tak třeba cokoliv instalovat do počítače. Software navíc umožňuje export do finálního podkladu, který už následně stačí jen předat renomované firmě, která se zaměřuje na profesionální tisk letáků a plakátů.
Tipy na vytvoření grafického návrhu
Abychom vám vytvoření vlastního grafického návrhu co nejvíce usnadnili, připravili jsme si pro vás několik tipů, které vám práci s aplikací Canva usnadní.
1. Výběr druhu projektu
Po vstupu na portál je nutné vybrat si správnou kategorii dle vašeho zaměření. Chystáte se vytvořit grafický návrh na letáky a plakáty pro osobní použití, menší firmu, větší firmu, neziskovku nebo snad pro oblast vzdělávání? Vyberte si dle projektu, do kterého se právě chystáte pustit.
2. Registrace
Následně je třeba vybrat způsob registrace. Přihlásit se můžete prostřednictvím vašeho účtu na Facebooku, Google, ale i klasicky e-mailem.
3. Čeština
Je pravděpodobné, že se vám aplikace spustí v anglickém jazyce. Toužíte-li po komfortu, doporučujeme v levém horním roku kliknout na šipku vedle jména svého účtu a vyhledat položku „Account settings“. Po kliknutí na ní vyberte možnost „Language“ a následně v kolonce zvolte češtinu. Na závěr nezapomeňte tlačítkem „Save changes“ svoji volbu potvrdit.
4. Vlastní grafický návrh propagačního materiálu
K samotnému projektu se dostanete tak, že opět v levém horním rohu kliknete na „Vytvořit návrh“. Následně si musíte vybrat šablonu dle tématu, pro které návrh připravujete. Na výběr máte kategorie jako události, marketingové materiály, dokumenty a řadu dalších.
Záleží pak už pouze na vás, zda se pustíte do tvorby motivu od nuly, anebo se necháte inspirovat některým z již vytvořených vzorů a pouze si jej upravíte ku obrazu svému. Některé šablony si můžete stáhnout zdarma, za jiné budete muset zaplatit – ceny se pohybují v řádech desítek či stovek korun dle konkrétního projektu.
Jak na tisk letáků a plakátů kvalitně, rychle a přitom levně?
Po ukončení prací na návrhu přichází na řadu finální a velmi důležitý krok. Je nutné najít někoho, kdo vám tisk letáků a plakátů, vizitek, kalendářů, brožur nebo například i bakalářských, diplomových a disertačních prací zajistí jednak kvalitně, jednak rychle a v neposlední řadě za rozumnou cenu.
S klidem na srdci lze doporučit osvědčené copycentrum Tomados, které pro zákazníky nejen z Prahy 8 zajišťuje barevný i černobílý tisk, skenování a kopírování v širokém spektru formátů od velikosti A5 až po SRA3.
Společnost Tomados si své postavení na trhu a pozitivní reference zákazníků vydobyla vysokou kvalitou, ochotným přístupem, odbornými pracovníky, rozumnou cenou služeb a také rychlostí, s jakou k zakázkám přistupuje. Zhotovení jednotlivých zadání trvá nejčastěji v řádu dní, některá menší jsou v Tomadosu schopni zrealizovat dokonce na počkání. Pokud vám „teče do bot“, můžete navíc i třeba v případě závěrečné práce využít expresní služby. Pro vyzvednutí zásilky je vám k dispozici osobní odběr, přičemž si profesionálně vytisknuté materiály můžete nechat i poslat poštou na dobírku.