Až na krev jde ve své nové kampani designérka Anna Marešová
Značka intimních pomůcek pro ženy Whoop·de·doo designérky Anny Marešové jde se svou novou kampaní až na krev. A to doslova.
Loni designérka uvedla na trh nový udržitelný produkt – menstruační kalíšek Whoop·de·doo, který je k mání pouze v červené barvě. Jako jeden z prvních kalíšků na světě tak skutečně „přiznal barvu“. Nová kampaň jde ještě dál. Je jemná, plná něhy a intimity, zároveň se ale nebojí ukázat přirozenost a tradiční modré tekutiny se tak nedočkáme.
„Whoop·de·doo nikdy nebylo pouze o erotice. Vnímá ženu jako celek. Přirozeně a nenásilně spojuje dohromady vše, co k ženě patří. Je o jejích emocích, těle, intimním zdraví, cyklech, zdravém sebevědomí i o sexualitě. Společnost toto často odděluje a zároveň nás stále trochu nutí se za vše výše zmíněné stydět. Whoop·de·doo dělá pravý opak,“říká Anna Marešová.
Nová kampaň s názvem Period Pleasure Stories oslovuje i mladší okruh zákaznic, kterým nabízí možnost čisté, zdravé a bezodpadové menstruace. Designérka tak opět posouvá hranice ženské intimity. Nebojí se přiznat, že menstruace je ze své podstaty spojená s krví, která se díky Whoop·de·doo vůbec poprvé v české reklamě skutečně objeví.
Kreativu kampaně, produkci i media buying si mladá česká značka zajišťuje sama v malém týmu in-house v čele s designérkou Annou Marešovou. Na odvážném kreativním konceptu i realizaci se podílela s marketingovou manažerkou Whoop·de·doo Evou Zubec a kameramanem a výtvarníkem Martinem Bražinou.
„S menstruační krví přichází do styku každý měsíc skoro polovina planety, přesto je stále velmi málo značek, které se ji odvážily ve svých kampaních ukázat. Na místo stigmatizující reklamní symboliky jsme se rozhodli být autentičtí, stále však se zachováním čistoty a estetiky, které jsou Whoop·de·doo vlastní,“ vysvětluje Eva Zubec.
Kampaň startuje současně v Česku i na Slovensku, kde si značka už také našla své zákaznice, globálního rozšíření se dočká v druhé půlce léta. V české verzi uslyšíte hlas herečky Ester Geislerové, slovenskou verzi namluvila dramaturgyně Martina Sľuková a anglickou zpěvačka a kmotra značky Tonya Graves. Kampaň fotil slovenský lifestylový fotograf Martin Tiso, produktové fotky fotografka Kristina Hrabětová.
Lásky a péče není nikdy dost
Značka Whoop·de·doo netradičně kombinuje hodnoty lásky a péče, které propojují menstruační kalíšek s dříve uvedenými produkty – venušinými kuličkami a vibrátorem. Love & care se staly motivem nejen nové kampaně, ale také základní myšlenkou nového brand manuálu, na kterém designérka se svým týmem začala pracovat před dvěma měsíci.
„Značka organicky roste a dospívá. Vytvořit nový, respektive náš první brand manual, byl naprosto nutný a pro mě velmi radostný krok. Kampaň je zároveň i prvním výstupem vycházejícím z nového manuálu značky, na kterém poslední měsíce usilovně pracujeme s designérským duem Nedelka/Dědic,“ doplňuje Marešová.
První kalíšek, který přiznal barvu
Menstruační kalíšek, který jako první „přiznal barvu“, je nejmladším členem rodiny Whoop·de·doo a je vyráběn stejně jako ostatní produkty z dílny Marešové výhradně v České republice. Při vývoji i následné výrobě Marešová kladla důraz na celkový design. To znamená na vzhled, na 100% funkčnost produktu a na komfort při jeho nošení i na snadnou údržbu. Launch kalíšku urychlila crowdfundingová kampaň na Hithitu, která designérce zajistila kapitál v hodnotě 1,2 milionu korun, což bylo 263 % potřebné sumy. Od spuštění prodeje nového menstruačního kalíšku uběhlo 8 měsíců a nyní jej používá přes 3 tisíce žen.
„Od té doby, co jsme spustili výrobu a prodej kalíšků, dostáváme spousty nadšených reakcí od našich zákaznic. Vůbec se nám nestydí sdělovat svoje intimní zkušenosti a řekla bych, že je to naopak těší. Jsem ráda, že i u dalšího produktu se potvrdilo, že soustředit se na kvalitu ve všech ohledech je správná cesta. Věřím, že naše nová kampaň může fungovat i jako osvěta a osloví další spektrum žen,“ uzavírá Marešová, která byla letos právě za kalíšek nominována na cenu CZECH GRAND DESIGN v kategorii Designér roku.
Kalíšek získal také slovinské ocenění BIG SEE 2021, mimo jiné i za svou udržitelnost. Právem si také zasloužil, stejně jako ostatní produkty Whoop·de·doo, označení Český lvíček, které uděluje nadace Český výrobek s cílem podpořit 100% české výrobky.
Spolu s kalíškem představila Anna Marešová také vlastní podcastovou sérii o ženské intimitě Přiznej barvu. Prvních šest epizod věnovala tématu menstruace, které otevřela spolu s Tonyou Graves, Petrou Nesvačilovou, burleskou Miss Cool Cat, Terezií Kovalovou, Adélou Elbel a gynekoložkou Petrou Vrzáčkovou. Do konce roku se podcast dočká druhé série.
Dalším produktem, který chce Anna Marešová letos představit, je dlouho očekávaný lubrikační gel. S týmem pracuje také na vývoji vlastní mobilní aplikace menstruačního kalendáře. Tu by měla designérka představit v roce 2022.